Aktiviti Ramadhan 2012


Hai and assalammualaikum

lama benor tak update. ni pon kena tegur dengan member. *cdah weh. ni aku dah update blog. jangan duk pulun baca.hikhikhik

sepanjang bulan ramadhan, tak ada apa aktiviti sangat. macam biasa pergi tarawikh dengan mak and makcik-makcik kejiranan. sekarang aku dah masuk geng ngan makcik2 selorong dengan aku. *jangan duk fikir aku nak ngorat anak diorang plak ek.kahkah. 

then, macam biasa aktiviti berbuka puasa dengan kawan-kawan sekolah. sudah semestinya port kegemaran kami di padang. happening yaw..even omputih pon berbuka sekali. *selagi kita tak makan, geng2 omputih ni pon tak makan juga. bagus tol depa ni.
then senang nak solat. masjid depan mata je :)



kesayangan <3>
credit to saturinggit sempurna. 
:)

apa lagi aktiviti aku kat umah?
tido antara salah satu nya la. dah menjadi lumrah penganggur agaknye. hikhik. *hari ni macam rajin ckit kemas umah.heh.

aktiviti lain , membaca la kot. khatam yang mana tak habis di baca lagi. since ari tu aku ada pegi event "A moment to remember oki & wardina", so aku beli lah buku OKI. dari bulan jun smpi sekarang aku  baru abis.
faktor yang melambatkan pembacaan aku ialah
1) FYP *eh. ada kena mengena taw. hidup tak tenteram time ni. haha
2) exam *padahal time tu aku bleh habiskan 2 biji novel. heh.alasan xleh pakai kat sini.
3) sebab dalam bahasa indon. yang ni menjadi sebab utama sebenarnya. aku dah cakap kat An (member aku) "kompem buku ni aku baca lambat sebab dalam bahasa indon". memang btol pon. haha. tiap kali aku baca buku ni, intonasi aku pon jadi berbeza. serta merta intonasi macam sinetron. hakhak.

papepon, buku ni best! 

ini lah bukunya.

FYI, oki ni sebaya dengan aku. 23 tahun. tak silap aku dia ada 3 buah buku yang dia tulis sendiri. ikon muslimah yang boleh dijadikan contoh sesangat!!

buku ni menceritakan kisah hidup, macam mana oki berubah, macam mana dia boleh jadi artis. ohsem sungguh dia neh. 

aku petik sikit la isi kandungan dalam buku ni;

" semakin banyak aku belajar agama Allah, semakin aku merasa bodoh. Banyak hal yang belum kuketahui dan wajib ku pelajari. Sungguh ilmu Allah itu tidak terbatas"
: betul kan? aku pon rasa benda yang sama. wuwu

"Rezeki Allah memang tidak pernah bertukar. Aku bisa membuktikan kepada orang-orang dulu mencemooh dan membuangku, bahawa jilbab takkan pernah bisa menghentikan rezeki yang sudah Allah takdirkan kepada manusia. Aku bisa membuktikan bahwa ketika kita bersabar dan menjalankan perintah Allah, Allah pun akan membantu kita. Entah dengan cara apa. Entah kapan waktunya"
: memakai tudung itu bukannya penghalang rezeki kita. true indeed!

so, buku ni sesuai pada sapa yang dalam proses penghijrahan. terutama pada sesiapa yang belum lagi berjilbab. mungkin boleh dijadikan sebagai pendorong untuk anda. sape tahu kan? *eh, gaya dak marketing dah ni.



 
"HIDAYAH DICARI BUKAN DI NANTI"
sampai sekarang terkesan :)


"Life starts from nothing to something, then becoming someone and finally to be NO ONE because the only One is Allah SWT"
 - Reza M. Syarief


p/s : oh, btw buku ni takde kat Malaysia. so, sape2 nak beli, try search kt laman web oki.
sekadar perkongsian.
sekian. 


4 comments:

  1. rendu mendu jugak nak bukak pose pdang.
    mse duk mesti wajib p bkak sane.
    besttt only di kuantan

    ReplyDelete
  2. hah.mai la dtg kuantan. bleh tido kt umah. hee. kt shah alam pon ada jgk. tp x best cm kt kuantan.kuantan gk yg happening.hikhik

    ReplyDelete
  3. dah melawat tapak,hihi

    ReplyDelete
  4. haha..lambat!busy wt kuih ke ape?

    ReplyDelete